Vi dækker hele Danmark

God service siden 1952

Handelsbetingelser

1.0 Udlejningsbetingelser for Event Supply
Varerne/udstyret leveres i efterset og rengjort stand og skal returneres i samme stand. Se afsnit 1.1 + 1.2 for opvaskeservice og linned. Lejer er ansvarlig for alle varer, fra det er udleveret af Event Supply til det er Event Supply i hænde igen. Alle varer/udstyr skal opbevares forsvarligt og beskyttet mod snavs, fugt m.m.

Reklamationer skal rettes til Event Supply FØR ibrugtagelse. Reklamationer, som ikke kræver udbedring, modtages kun på mail med billeddokumentation, for at vi kan behandle en eventuel kreditering og fritage dig for erstatningsansvar. Hvis du har behov for vores assistance i forbindelse med en reklamation (f.eks. at du har behov for at få efterleveret nye varer mv.) kan vi altid kontaktes på telefon 70 11 11 99 (kl. 8-16) eller på vagttelefonen 50 11 11 99.

Videreudlån/-udlejning er ikke tilladt uden vores forudgående accept. Der tages forbehold for prisstigninger og trykfejl.

1.1 Opvaskeservice
Service leveres altid rent. Efter brug skal det blot skrabes af og derefter stilles i kasserne som ved levering. Glas skal tømmes og bedes stillet med bunden i vejret. Opvask er inkluderet i lejeprisen.

1.2 Linned
Vi anbefaler altid, at der bestilles ekstra duge, da der kan forekomme fejl fra producenten eller uheld kan opstå under arrangementet.
Da vores duge er helt nye, anbefales det at de stryges efter lagt på bordet, da foldning i stoffet vil forekomme.

2.0 Lejeperiode
Lejen dækker én brugsgang/brugsdag. Det svarer til, at du råder over varerne fra hverdagen før, til hverdagen efter brugsdatoen. Er der behov for længere lejeperiode giver vi altid et tilbud.

3.0 Bekræftelse af ordre
Bemærk venligst, at en ordre først er endeligt bekræftet og gældende, når du har modtaget en ordrebekræftelse på mail. Ordrebekræftelsen fremsendes efter, at du har bekræftet tilbuddet online. Det er ikke muligt at bekræfte en ordre ved blot at betale med udgangspunkt i tilbuddet.

3.1 Bekræftelse af tilbud
Bekræftelse af tilbud skal ske online senest 10 hverdage før dato for levering.

3.2 Tilbudsperiode
Vi gør opmærksom på, at et tilbud kun er aktivt i 14 dage, hvorefter det automatisk slettes. Produkterne reserveres først til dig ved accept af tilbud. Så længe forespørgslen ligger som tilbud, er du ikke garanteret varerne/udstyret.

4.0 Betalingsbetingelser – Privat
Event Supply fremsender faktura på mail før lejeperioden.
Det fulde beløb skal betales via bankoverførsel. Betalingsoplysninger fremgår af faktura og ved betaling af faktura, skal der angives fakturanummer.
Kontrollér venligst, at ordrebekræftelsen indeholder de rigtige fakturaoplysninger. Efterfølgende omfakturering tillægges et gebyr på kr. 300,00 ex. moms.
Ved for sen betaling vil der blive beregnet renter i henhold til renteloven, (dvs. Nationalbankens udlånsrente plus 8%). Ved fremsendelse af betalingspåmindelse vil der blive pålagt et rykkergebyr på kr. 100. pr. betalingspåmindelse.

4.1 Betalingsbetingelser – Erhverv
Event Supply fremsender faktura på mail før lejeperiodens begyndelse, medmindre andet er oplyst på ordrebekræftelsen. Såfremt vi finder det nødvendigt, forbeholder vi os retten til at opkræve betaling forud – i dette tilfælde vil fakturaen stadig fremsendes pr. mail efterfølgende. Betaling kan ske via bankoverførsel. Ved betaling af faktura skal der angives fakturanummer.
Kontrollér venligst, at ordrebekræftelsen indeholder de rigtige fakturaoplysninger. Efterfølgende omfakturering tillægges et gebyr på kr. 300,00 ex. moms. Ved for sen betaling vil der blive beregnet renter på 2,0% pr. påbegyndt måned.
Ved fremsendelse af betalingspåmindelse vil der blive pålagt et kompensationsbeløb på kr. 310,00 ex. moms. Derudover opkræves et rykkergebyr på kr. 200,00 ex. moms pr. betalingspåmindelse.
Eventuelt opnåede rabatter bortfalder og efterfaktureres omgående, såfremt de givne betalingsbetingelserne ikke overholdes

5.0 Ændringer/rettelser
Du kan lave mindre rettelser (max 10% ved nedjusteringer) i din ordre frem til 10 hverdage før levering.

5.1 Afbestilling
Ved annullering efter bekræftelse betales 75% af ordrebeløbet. Ved annullering senere end 30 dage før leveringsdato betales det fulde ordrebeløb.

6.0 Ansvar
Lejer bærer enhver risiko for de lejede varers beskadigelse, forringelse eller hændelige undergang i hele lejeperioden, hvilket regnes fra tidspunkt for levering hos lejer til tilbagelevering til EVENT SUPPLY APS.
Lejer er forpligtet til at dække enhver skade på de lejede varer, herunder – eksempelvis, men ikke begrænset til – fejlanvendelse, forkert håndtering, overbelastning m.v. (i tvivlstilfælde fastsættes det af en faglært, om der er tale om en skade). Lejer vil som følge heraf blive gjort erstatningsansvarlig ved manglende eller beskadigelse af varer/udstyr. Lejer vil efter afhentning/returnering modtage erstatningskravet pr. mail, når EVENT SUPPLY APS har haft tid og mulighed for at tælle og kontrollerer varerne/udstyret.
Betalingsbetingelserne for erstatningskravet vil fremgå af mailen. Lejer kan i nogle tilfælde blive pålagt at betale erstatningskravet ved afhentning/returnering af varerne. EVENT SUPPLY APS kan ikke drages til ansvar for eventuelle følgeskader, der måtte opstå på grund af forkert brug af eller defekt ved vores produkter, eller udefrakommende hændelser. Ligeledes kan EVENT SUPPLY APS ikke pålægges bod for fejllevering eller forsinket levering/afhentning.

Event Supply kan ikke drages til ansvar for eventuelle følgeskader, der måtte opstå på grund af forkert brug af eller defekt ved vores produkter, eller udefrakommende hændelser. Ligeledes kan Event Supply ikke pålægges bod for fejllevering eller forsinket levering/afhentning.

7.0 Levering og afhentning
Vi leverer og afhenter gerne varerne. Transportomkostningen afhænger af ordrestørrelsen. Standardlevering og afhentning foregår til kantsten, hvor det for os er muligt at komme til med en palleløfter. Event Supply kan ikke drages til ansvar for skader på inventar eller underlag, der opstår som følge af brug af hjælperedskaber ved levering, afhentning eller omrokering af varer. Ønskes levering til etageejendomme eller til steder med dårlige adgangsforhold, tillægges et gebyr for den brugte tid. Dette skal altid varsles Event Supply senest dagen før levering. Det vil til enhver tid være Event Supply, der beslutter om levering til det pågældende sted kan imødekommes.

7.1 Afhent selv
Du er velkommen til selv at hente varerne på en af vores adresser, såfremt du har et egnet køretøj. Afhentningslokation kan ses på ordrebekræftelsen, under Projekt navn.
Alle varer skal transporteres i lukket køretøj eller trailer med presenning. Varerne kan afhentes og returneres i tidsrummet, som er anført på din ordrebekræftelse. Vi gør opmærksom på, at det er lejers ansvar at kontrollere at den udleverede ordre stemmer overens med ordrebekræftelsen. Event Supply refundere ikke ved manglende afhentning af ordre. Køleskabe, ovne mm. SKAL transporteres stående.

8.0 Køkkenudstyr
Det påhviler lejer at fremføre den oplyste mængde strøm til udstyret før Event Supply’s leverance.
Kun på denne måde kan Event Supply’s personale teste og sikre at udstyret er funktionelt og klar til brug.
Hvis strømmen ikke er trukket, vil lejer blive opkrævet for rekvirering af elektriker, eventuel ventetid og ekstra transport forbundet med, at lejer ikke har fremført den oplyste mængde strøm.
Rengøring af køkkenudstyr efter endt leje er inklusiv i lejeprisen.

9.0 Telte
Alle telte leveres og opstilles af vores medarbejdere på anvist sted. For at standardpriserne er gældende skal følgende være opfyldt:

Opstillingsstedet skal være ryddet og rimeligt plant, og vi skal kunne køre inden for 25 m af opsætningsstedet med lastbil.

Der skal være en fremkommelig fri passage på minimum 1 meters bredde på stabilt kørefast underlag hvor det er muligt at køre med palleløfter.

Teltet skal placeres på underlag (græs, jord mv.) hvor det er muligt at fæstne teltet med pløkker i jorden.

Såfremt teltet skal stå på asfalt, fliser mv. skal der bestilles betonklodser til at fæstne teltet. (Bemærk venligst, at det IKKE er muligt at opsætte telt fæstnet til betonklodser, hvis vi ikke
kan komme til stedet med en palleløfter)

Det påhviler lejer at indhente LER kort og gøre opmærksom på, hvis der skulle være noget til gene for teltopsætningen. Enhver skade vedrørende dette er udlejer uvedkommende.

Det er ikke tilladt at opsætte klistermærker og lignende på vores telte. Rengøring herfor faktureres til en timepris á 340,00 ex. moms.

Ved specielle forhold SKAL EVENT SUPPLY APS informeres, for at vi kan give et realistisk tilbud for den ekstra tid der skal bruges. EVENT SUPPLY APS forbeholder sig retten til at fakturere dig for ekstra omkostninger for overskridelse af standardforhold som beskrevet ovenfor. Vi kommer altid gerne ud og rådgiver omkring telte m.m. uden ekstra omkostninger for dig.

10.0 Kost og Logi
Ved større produktioner med mere end en dags produktionstid, forestår lejer udgifterne til kost og logi af Event Supply’s personale.

11.0 Ejendomsret
Lejer erhverver en brugsret til det lejede materiel.
Lejer er bekendt med, at det omhandlede materiel kan være ejet af et finansieringsselskab, hvorfra udlejer har leaset materiellet med ret til udlejning.

Lejer er ikke berettiget til at råde retligt over materiellet.
Såfremt leasingaftalen bortfalder, herunder ophæves, er lejer bekendt med, at finansieringsskabet kan indtræde i udlejers sted i nærværende lejeaftale, herunder indtræde i lejeydelserne, hvorefter finansieringsselskabet vil være rette kreditor for disse.

Efter skriftlig meddelelse fra finansieringsselskabet, er lejer indforstået med, at ydelser fremover kun kan betales med frigørende virkning til finansieringsselskabet. Undtaget herfra er dog den del af lejebeløbet, der dækker service på materiellet.

Finansieringsselskabet er ikke ansvarlig for mangler ved materiellet, service, forsinkelser eller lignende og fraskriver sig ethvert ansvar herfor, herunder eventuelt driftstab, såvel direkte som indirekte.

Handelsbetingelser – Sanitetsvogne og moduler

1.0 Salgs- og leveringsbetingelser Lejemålets varighed og beregning
Normal lejeperiode regnes fra materiellet leveres/afhentes til materiellet afhentes/returneres.

Er materiellet ikke klar til afhentning efter brug til aftalt tid, beregnes yderligere leje.

Lejeperioden fremgår af vedhæftede tilbud eller ordrebekræftelsen.

Rengøring af sanitetsvogne efter endt leje er inklusiv i lejeprisen. Skal de rengøres i lejeperiode, vil dette komme som en separat betaling.

Ved langtidsleje af vogne/moduler, kontakt os da på 70 11 11 99 eller info@eventsuppy.dk og vi vil
udarbejde et tilbud.

Har du brug for assistance i forbindelse med en reklamation, eller problemer med vognen/moduler, kan du ringe i hverdagene mellem kl. 8-16 til 70 11 11 99. er det uden for åbningstiden kan der ringes på vagttelefonen 50 11 11 99.

Ved udkørsel for at assistere med et problem på lokationen med vognen, er der et timegebyr på 995 kr. ex. moms, som starter fra det tidspunkt, medarbejderen kører hjemmefra (maks. 1 time efter opkaldet er modtaget) og frem til medarbejderen er retur. Ankomst ved kunden vil variere afhængigt af, hvor i landet vognen/modulet befinder sig, samt hvor medarbejderen er bosat. Gebyret opkræves kun, hvis fejlen eller problemet skyldes lejers forhold.

2.0 Forbrugsvarer til sanitetsvogne
Forbrugsvarer er ikke inkluderet i lejeprisen på sanitetsvogne og moduler. I enkelte tilfælde kan der være resterende forbrugsvarer fra en tidligere udlejning – dette betragtes udelukkende som en ekstra service og kan ikke forventes.

Ønskes der yderligere forbrugsvarer, kan disse bestilles særskilt og afregnes efter forbrug. Der kan tilkøbes en opstartspakke hvor vi fylder vognen eller modulet med forbrugsvare.

3.0 Levering og transport
Materiellet leveres driftsklart og i forsvarlig stand. Lejeren afholder, hvor intet andet er nævnt i aftalen, alle udgifter i forbindelse med betjeningen af grejet samt eventuel tilslutning af el,  vand, kloak og lignende. Dertil maks. 20 meter til vand, kloak og strøm tilslutning.

Ved levering skal der så vidt muligt være en repræsentant for lejeren til stede. Hvis vi ikke træffer en repræsentant, afleveres materiellet på aftalte plads på lejers ansvar. Ved eventuel påligning og opkrævning af yderligere statsafgift i form af kilometerbetaling, betalingsring eller lign. opkræves dette hos lejer.

Vi forbeholder os ret til at levere materiellet 5 dage før og afhente det 5 dage efter arrangementet, medmindre andet er aftalt.

Det påhviler lejer at fremføre den oplyste mængde strøm til udstyret før Event Supply ApS leverance. Kun på denne måde kan Event Supply ApS personale teste og sikre at udstyret er funktionelt og klar til brug.

Hvis strømmen ikke er trukket, vil lejer blive opkrævet for rekvirering af elektriker, eventuel ventetid og ekstra transport forbundet med at lejer ikke har fremført den oplyste mængde strøm.

4.0 Leje af Gator / elbil
Alle gator og elbiler lejes på dagsbasis.. Alle skader påført i lejeperioden inkl. punkteringer vil blive faktureret efter reparation. Skilte/mærkater må kun påføres på de dertil markerede områder/ skilteplader.

Rengøring af disse effekter er ikke omfattet af aftalen og vil blive faktureret efterfølgende.

5.0 Afhentning af Materiel
Vogne skal være sammenpakket ved afhentning. Det vil sige at vogne skal være klar til at spænde efter en bil hvor støtteben er skruet op, trapper er sat i vognene samt el, vand og afløb er afmonteret. Hvis ikke dette er gjort, vil dette blive faktureret efter opgavens omfang.

Dog ikke hvis I har bestilt, til- og frakobling igennem Event Supply ApS.

Hegn skal være stillet på paller / bure / lad som ved levering. Eventuel omlæsning vil blive faktureret efter opgavens omfang. Medmindre
I har bestilt op/nedtagning af hegn igennem Event Supply ApS.

Skilte / taperester m.m. må ikke sættes fast på vogne eller modulerne, er dette gjort, vil der blive sendt en efterfaktura på fjernelse af
dette.

6.0 Forsikring, miljø- og olietillæg
Lejer bærer enhver risiko (excl. brand og tyveri jf.nedenfor) for det lejede materiel inklusive omkostninger til udbedring af eventuelle skader påført i lejeperioden. Eventuel forsikring herfor tegnes og betales af lejer.

Event Supply ApS har brand- og tyveriforsikret materiellet. Præmien herfor, samt miljø- og olietillæg som tillægges kontraktsummen jf. ordrebekræftelse.

Lejer har en selvrisiko på 15% af det lejedes nyværdi.

Køle- fryse forsikring kan ikke tegnes igennem Event Supply ApS.

7.0 Risiko og ansvar
Event Supply ApS har til enhver tid adgang til det lejede. Det lejede må ikke, uden Event Supply ApS skriftlige samtykke, fremlejes eller fremlånes, anvendes til andet arbejde, anvendes på anden måde eller flyttes til andet sted end det aftalte.

Lejeren bærer risikoen for enhver skade, der indtræffer i lejeperioden, på det lejede materiel. Selvrisiko for lejer vil være 10.000 ex moms per skade, vognen/modulet måtte have fået under lejen.

Event Supply ApS dækker under ingen omstændigheder lejerens driftstab. Lejeren er ansvarlig for forskriftsmæssig og lovmæssiganvendelse af det lejede.

Lejeren er desuden pligtig til ved tilbagelevering ataflevere det lejede i samme stand, som det er modtaget, dertil pakket hegn, klodser mm. Korrekt tilbage på stativ og paller som modtaget.

I modsat fald forbeholder Event Supply ApS sig ret til at lade materiellet reparere og fakturerer Lejeren efterfølgende.

Der er i lejeprisen inkl. Rengøring ved afslutning af lejeperioden.

Udlejer kan på ingen måde påtage sig ansvaret for eventuelle beskadigelser på lejepladsens tilkørselsveje, betongulve, fliser eller lignende, eller på over- eller underjordiske installationer af enhver art, der måtte blive beskadiget ved brug af materiellet.

Ved reparation af vogne/moduler/fjernelse af graffiti påregnes en timepris på 650 ex moms pr time opgaven tager at klare, samt evt. ekstra
rengøringsudstyr der måtte skulle bestilles hjem, til givende opgave.

Ved udkaldelse af slamsugningsmaskine, oplyser vi prisen ved opkald på 70 11 11 99, da dette varierer fra hverdag og weekend, lokation ilandet og tidspunkt.

Lejeren er ansvarlig for tab og skader, som måtte opstå på det lejede som følge af overlast, ulykkestilfælde eller lignende.

Lejeren hæfter desuden med 50 % af den aftalte leje i liggedagsafsavn til Event Supply ApS for den periode, det lejede er under reparation for skader, som lejeren er ansvarlig for.

Event Supply ApS påtager sig ingen risiko for eventuelle forsinkelser som følge af force majeure, strejke, lockout eller lignende, hvor Event Supply ApS ikke har nogen indflydelse.

Event Supply ApS er ikke ansvarlig for leverance af strøm,vand eller kloak ved leje af materiel, og kan ikke gøres ansvarlig for mangelpå samme.

Event Supply ApS forbeholder sig retten til at levere gennem 3. mand.

8.0 Afbestilling
Ved annullering efter bekræftelse betales 75% af ordrebeløbet. Ved annullering senere end 30 dage før leveringsdato betales det fulde ordrebeløb.

Arrangement anses som igangværende ved 1. levering. Ovennævnte afbestillingsfrister gælder således i forhold til første (del)levering af ordren.

9.0 Særlige forhold
Såfremt et arrangement, på grund af lovgivning eller andre tilsvarende offentlige foranstaltninger, aflyses eller ændres så væsentligt, at det får indflydelse på lejemålet, kan der ske afbestilling, såfremt Lejer aktivt søger eventuel kompensation (statslig eller anden) og forpligter sig til at betale en procentvis andel af lejen svarende til kompensationen.

10.0 Reklamationer
Eventuelle reklamationer skal meddeles Event Supply ApS skriftligt inden ibrugtagning. Reklamationer over materiellet, leveringen eller servicen berettiger ikke til krav om lejereduktion, ligesom en eventuel tilbageholdelsesret eller modfordring er udelukket. Opstår sådanne krav, skal dette meddeles skriftligt til Event Supply ApS, som foranlediger, at forholdene snarest bliver bragt i orden.

11.0 Generelt/Misligholdelse

Ovenstående lejebetingelser er gældende for ethvert lejemål, medmindre andet skriftligt er aftalt og bekræftet af Event Supply ApS.

Det er udelukket at fravige dette krav ved mundtlige aftaler.

Misligholdes lejeaftalen, hvilket anses for sket ved overtrædelse af ovenstående bestemmelser fra lejerens side, har Event Supply ApS ret til, uden forudgående varsel, at fjerne det lejede, og at kræve betaling i overensstemmelse med aftalen for den.

12.0 Betaling

12.1 Betalingsbetingelseer- Erhverv

Event Supply ApS fremsender faktura på mail før lejeperiodens begyndelse, medmindre andet er oplyst på ordrebekræftelsen. Betaling kan ske via bankoverførsel. Ved betaling af faktura skal der angives fakturanummer.

Kontrollér venligst, at ordrebekræftelsen indeholder de rigtige fakturaoplysninger. Efterfølgende omfakturering tillægges et gebyr på kr. 300,00 ex. moms. Ved for sen betaling vil der blive beregnet renter på 2,0% pr. påbegyndt måned.

Ved fremsendelse af betalingspåmindelse vil der blive pålagt et kompensationsbeløb på kr. 310,00 ex. moms. Derudover opkræves et rykkergebyr på kr. 200,00 ex. moms pr. betalingspåmindelse.

Eventuelt opnåede rabatter bortfalder og efterfaktureres omgående, såfremt de givne betalingsbetingelserne ikke overholdes.

12.2 Betalingsbetingelseer- Privat

Event Supply ApS fremsender faktura på mail før lejeperioden.

Det fulde beløb skal betales via bankoverførsel. Betalingsoplysninger fremgår af faktura og ved betaling af faktura, skal der angives fakturanummer. Kontrollér venligst, at ordrebekræftelsen indeholder de rigtige fakturaoplysninger. Efterfølgende omfakturering tillægges et gebyr på kr. 300,00 ex. moms. Ved for sen betaling vil der blive beregnet renter ihenhold til renteloven, (dvs. Nationalbankens udlånsrente plus 8%).

Ved fremsendelse af betalingspåmindelse vil der blive pålagt et rykkergebyr på kr. 100,00 ex moms pr. betalingspåmindelse.